onsdag 11 april 2012

Random tankar inför ny underklädesreklam

"Vad faaaaan? det där är inte ok! hur gammal kan hon va? 14? Jag kan inte titta. I natt gör jag det! Jag går ut med en fet tuschpenna och kladdar "Din dotters ideal?" över hela skiten. Jag trodde vi hade börjat gå åt rätt håll med hela det här kroppshetsandet, så ställer de ut halvnakna barn över hela stan? Är det här mitt ideal? mina vänners ideal? Det är helt sjukt. Jag vill inte se ut som ett barn. Alla tonåringar som ser det här, hur tänker de? Känner de att det är normalt att det här exponeras på det här sättet? Att flickors kroppar är sånt allmängods? Att vi ska leva med deras kroppar utfläkta över stan på det här sättet? Är det så man ska vilja vara som ung tjej? Jag är så glad över att jag inte är tonåring längre. Helvete vad jobbigt... Fan vad mina jeans smiter åt. Jag kunde ju ha dom förut utan problem. Måste börja springa igen! Bara min fot blir bättre! Där är en till av de där äckliga bilderna! Hon är inte mycket äldre än min systerdotter. Jag blir så ledsen. Varför blir jag så ledsen?"

Inga kommentarer: