lördag 9 oktober 2010

Jag hittar saker i mitt hem från mina tidigare älskare. Jag minns alla mina älskare och hur de brukade ta på mig. T.ex:

R, ditt plektrum hittade jag under sängen. Ett 1 mm Jim Dunlop. Jag jagade en lika stressad spindel som jag och där låg det. Jag slänger det. Ok? Dina händer på min kropp hände en gång, sen aldrig mer.

F, jag hittade iof mina tofflor men du lånade dem alltid, jag köpte på den där militäraffären i Sion i Schweiz. De är blåa och militärfärgade flip-flops jag köpte för att vara redo för sommaren vi hade framför oss. Som aldrig blev. Dina händer på min kropp var en sensation.

H, dina jongleringsbollar står fortfarande i hyllan. Jag har ännu inte lärt mig att jonglera. Kanske nån gång. Dina händer på min kropp var fantastiskt försiktigt vackra.

Nu ska jag fortsätta röja i lägenheten tillsammans med minnena.

Inga kommentarer: