måndag 15 februari 2010

Mer gnäll och det där lilla

Detta har varit dagen från den där delen av helvetet Dante inte vågade skriva om. Jag bor just nu hos syrran på landet och är matrona över ett rikt djurliv bestående av katter, hästar och hundar (säkert ett gäng med skadedjur också, men de lämnas onämnda). Enligt syrrans instruktioner var det inte mycket jag skulle hålla i huvudet. Det var:

- Ta hand om djuren, dvs mata håll rena fina motionera.

- Elda då och då så inte huset blir kallt.

- Glöm inte att använda motorvärmare vid användning av bilen.

Mina egna krav var, förutom ovanstående:

- Jobba.

Här är allt som gick fel:

- Hästskötseln tog sån satans tid att jag inte hann med att börja jobba för än alldeles för sent.

- Då pajade min dator. Jag dog.

- När jag rivstartar iväg med bilen för att uppsöka närmaste datorakut glömmer jag dra ur motorvärmarsladden. Det upptäcker jag först när jag kommer hem. Måste sett roligt ut för samtliga resenärer jag mötte.

- Jag hittade inte datacpstället utan snurrade runt i okänt ort. Tillslut när jag gråtfärdigt var på väg att ge upp ser jag skylten. Men nu var jag så sen att jag inte skulle hinna till jobbet. Epic fail.

- Jag bestämde mig för att plugga istället. Det går så dåligt att jag vill grina igen. Jag kommer flunka och bli utkastad ur min studentlägenhet och måsta betala tillbaka csn.

Så. Vid sådana här stunder finns bara en sak att göra. Nej, inte gräva ned sig själv i en grop och aldrig mer komma upp. Utan samla ihop de där små sakerna som faktiskt funkade idag. Likt Robinson Creouse när han strandade på ön måste jag även skapa en bra-lista för att inte gå under:

- Alla djuren mår bra och är matade, rengjorda och motionerade.

- Jag fick efter en del krångel och en liter tändvätska upp eld i spishelvetet.

- Jag skjutsade pappa till flyget utan att köra ihjäl varken honom eller mig.

- Allkommerattordnasigalltkommerattornasigosv.

- Ingenidéattgråtaöverspilldmjölkingenidéattgråtaöverspilldmjölkosv.

(Att skriva det här inlägget är en nödvändig del i bearbetandet av mitt trauma och har inget att göra med att jag egentligen borde fortsätta plugga)

1 kommentar:

Kerstin sa...

Det kommer ordna sig Mi Sli!! Din dator blir hel igen så löser sig allt det andra. För det funkar så, åt båda hållen.