tisdag 1 december 2009

vinterdrog*

Cyklar hem i mörkret, utan cykellysen. Ensam på vägarna. Låter tårarna rinna, intalar mig själv att det inte gör något och tänker att det är kallt ute och om jag skulle möta någon skulle de säkert tro att tårarna beror på den isande vinden som möter min kind och inte livets avgrundslika dalar.

Eftersom jag satt och stirrade apatiskt på min datorskärm, ja inte bara senaste 3 timmarna utan snarare hela dagen, missade jag det som jag hade tänkt att göra ikväll - lyssna på högläsning ur Tolv hav. Kanske missade med flit eftersom jag tänkte att jag bara skulle gråta. Väl hemma fick jag dock ny kraft från någonstans-jag-vet-inte-var och bokade biljetter till morgondagens föreställning av När det utbröt panik i det kollektiva omedvetna. Gå gärna in på länken och titta på trailern. Jag tycker den är fantastiskt rolig! Känns pepp ändå!

*http://open.spotify.com/track/0e35xC4py35ACdJFdbJNnj

3 kommentarer:

Anna Tholl sa...

Vännen. Sänder en varm, elektronisk kram.

Tyckte mycket om smakprovet av Tolv hav.

Kerstin sa...

Äh, im such a drama queen ibland.

Med lite vin, kvinnor och sång (och teater och cigg) löser sig det mesta och känner mig helt plötsligt pepp igen.

Kramar!

Anonym sa...

Jag ramlade över din blogg av en slump, men nu var jag tvungen att berätta att läsningen ur Tolv hav finns att lyssna på på nätet nu: http://www.rosenlarv.se/AnnaJ_Tolvhav.mp3