fredag 25 december 2009

Lite systerligt julbråk är bra för magen

Julefriden kom så till huset på gamla gatan. Kvällarna spenderas lättjefullt i familjens sköte knäckandes nötter och moffandes grädde. Ett letargiskt tillstånd av julementaldöd har intagits och parketten på sträckan mellan kylskåpet och tvn:s julprogram har börjat slitas ned till en frosseriets myrstig. Håret har antagit nya rekord i oljemängd och kan snart användas till läggning av ny asfalt.

Så påbörjades ett lättsamt julkortspel i familjens glada lag. Allteftersom det lag min syster och jag inte spelar i vinner allt mer poäng smyger sig en purken stämning fram.
Jag: Men du kan inte lägga det där kortet, ärthjärna! Då tar de ju högen!
Syster: Men vaffan vem var det som gav bort en REN canasta förra omgången?? Djävla sucka losah!
Jag: Ja, men... jag ser i alla fall inte ut som fucking MUFASA i min nya frisyr!
Syrran: Mufasa?? Du! Sug min rock n' rollklitoris!

osv. osv.

Julen är sannerligen en glädjens högtid i familjens hägn.

Inga kommentarer: