söndag 6 september 2009

Min systers svada

Utdrag ur systers munsvada 1:

Vi försöker parkera i centrala stan, ser en familj som är på väg att sätta sig i sin bil för att lämna en plats. Vi placerar oss på ett uppenbart vi-vill-ta-platsen-när-ni-kört-ut-sätt. Ändå tar det tid. Min syster:
"Ååå, vi behöver inte skynda oss, vi stressar aldrig, vi har varit ute och skogmullat med våra barn Tindra och Sindra och nu ska vi mata dom med barkbröd som jag jäst själv i vårt kollektivkök... och den här kjolen har jag broderat själv med linfröinoljat garn odlat av självständiga arbetare i främre peruanien..." Varpå hon vänder sig till mig: "Det värsta är ju att det är exakt så du vill va!!" Jag svarar inte för jag är för upptagen att frusta i en skrattattack.

Utdrag 2: reklam för ansiktskräm avbryter efterlängtad film. Andie McDowell: "To regenerate my skin I need this new cream from..." min syster: "To regenerate my life I need a good, hard dick! which is hard to find." Andie: "because you're wort it" min syster: "you aint worth NOTHIN'... BITCH".

Återigen frustande skrattattack.

Min familj är så ljuvligt dysfunktionell.

Inga kommentarer: