måndag 20 april 2009

Anti-ode till köttet

Vad vill du?

Jag ger dig mat, bra mat, jag stoppar inte i dig vad som helst. Aldrig kött, massor med frukt varje dag. Jag till och med proppar dig full med vitaminer, järn och annat shit så att du ska bli nöjd.

Ändå är du bara trött hela tiden ändå. Trött, trött trött. Orkar knappt nånting. Inga kläder jag prövar på dig passar. Du är bara för mycket!

Jag försöker röra på dig. Går promenader i parken, andas frisk luft, cyklar till skolan och överallt och ändå är du bara svag, svag. Ont har du ofta också. I knäna, i fotleden, tårna. Knaprar piller för det så du ska lägga av. Du är bara stel ändå.

Varje gång jag försöker njuta av dig fuckar du upp. Du kan inte ha sex, då bara svider du och får svampinfektioner och bakterieobalans och annat skit. Jag hatar dig för det. Jag vill ju bara ha lite skönt.

Därinne har du visst cellförändringar också. Fan vad jobbig du är.

Jag gillar att dansa med dig. Visst gör det ont med det kan du ta. Det är nästan enda gången jag känner att vi två är ett.

Säg vad du vill, kroppdjävel? Ibland känner jag att jag inte orkar med dig.

Inga kommentarer: